Modernizacja linii diagnostycznej – wymień stare na nowe

Wymiana urządzeń bez ingerencji w posadzkę

Mamy przyjemność w skrócie podzielić się z Państwem naszymi osiągnięciami:

  • Nasza firma CARTEC wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i działając zgodnie z przepisami dostosował oferowane przez siebie urządzenia w obowiązującym w dyrektywie terminie – w 2018 roku. Od tego czasu proponujemy klientom urządzenia, które posiadają certyfikaty potwierdzające zgodność urządzeń z wymaganiami Dyrektywy 2014/45/UE
  • Firma CARTEC wyposaża stacje w urządzenia zaprojektowane i wyprodukowane wyłącznie w krajach Unii Europejskiej
  • W ofercie posiadamy gamę urządzeń rolkowych uniwersalnych i osobowych w pełni realizujących wymogi Dyrektywy, a ponadto dopasowanych do otworów fundamentowych urządzeń poprzedniej generacji, które pracują na polskich Stacjach Kontroli Pojazdów i cieszą się zaufaniem oraz popularnością

 

Przed modernizacją Po modernizacji
Linia diagnostyczna przed modernizacją Linia diagnostyczna po modernizacji

Najczęściej zadawane pytania

Oferujemy kompleksowe wyposażenie Stacji Kontroli Pojazdów, Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, warsztatów samochodowych i serwisów ASO. Są to urządzenia takich marek jak: CARTEC, John Bean, SUN, należących do światowego koncernu Snap-on. Pozostałem arki to Norfi, Capelec, Skamt, Gudepol, AMI, Velyen, Ravaglioli.

Posiadamy własny zespół wyszkolonych i doświadczonych serwisantów. Dowozimy zakupione urządzenia na miejsce, montujemy, uruchamiamy, szkolimy pracowników.

Przeprowadzamy okresowe kontrole serwisowe urządzeń do diagnostyki. Zapewniamy naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne urządzeń zakupionych w naszej firmie. Zapewniamy szybką reakcję na zgłoszone usterki – 24h. Oferujemy również części zamienne i materiały eksploatacyjne do urządzeń.

Nasi pracownicy szkolą merytorycznie i praktycznie z obsługi urządzeń. Pokazują od podstaw jak prawidłowo obsługiwać urządzenia i prawidłowo wykonywać z ich użyciem badania techniczne pojazdów.

Współpracując z Naszą firmą Cartec otrzymują Państwo pełne wsparcie techniczne od doboru miejsca pod działalność taką jak SKP, OSKP lub warsztat z uwzględnieniem przepisów prawnych poprzez wsparcie w doborze urządzeń i wieloletnią obsługę techniczno serwisową.

Wysokość zarobków zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja stacji, liczby zatrudnionych pracowników, poziomu konkurencji w okolicy, liczby wykonywanych przeglądów, itp.
Koszty inwestycji w taką działalność wynoszą od kilkuset tysięcy złotych do kilku milionów złotych, w zależności od wielkości i standardu stacji. Z kolei miesięczne przychody mogą wynosić od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych.

Zarówno stacje kontroli pojazdów (SKP) jak i okręgowe stacje kontroli pojazdów (OSKP) są prowadzone przez podmioty prywatne. Różnica między nimi polega głównie na tym, że stacje SKP przeprowadzają badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) do 3,5 tony, podczas gdy OSKP wykonują badania pojazdów o DMC do 3,5 tony oraz powyżej 3,5 tony.
OSKP są większe niż SKP, zwykle posiadają większą ilość stanowisk diagnostycznych oraz sprzętu diagnostycznego. OSKP zatrudniają również więcej wykwalifikowanych diagnostów samochodowych.

Stacja Kontroli Pojazdów (SKP, OSKP) to miejsce, w którym przeprowadza się badania techniczne pojazdów. Celem takich badań jest sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, który ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowników drogi oraz ochronę środowiska.

Stacje Kontroli Pojazdów (SKP) zarabiają na przeprowadzaniu badań technicznych pojazdów. Każdy właściciel pojazdu, który musi przejść badanie techniczne, musi uiścić opłatę za takie badanie. Opłata ta jest regulowana przez władze państwowe i jest uzależniona od rodzaju pojazdu, jego wieku oraz rodzaju przeprowadzanego badania. Ponadto, stacje kontroli pojazdów mogą zarabiać na dodatkowych usługach, takich jak np. kontrola geometrii, ustawienia świateł, sprzedaż ubezpieczeń lub doradztwo techniczne.

W Polsce kursy na diagnostów samochodowych są oferowane przez różne instytucje, w tym przez szkoły i ośrodki szkoleniowe. Koszt takiego kursu może się wahać od około 1000 do nawet kilku tysięcy złotych. Warto jednak zauważyć, że uzyskanie tytułu diagnosty samochodowego wymaga nie tylko ukończenia kursu, ale również posiadania odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia w dziedzinie mechaniki samochodowej.

Jeśli nie zdążysz przeprowadzić przeglądu technicznego w terminie, to grozi Ci kara pieniężna. Termin przeglądu technicznego jest bowiem kontrolowany przez organy państwowe, takie jak policja lub Inspekcja Transportu Drogowego (ITD), które mogą ukarać kierowcę mandatem za brak ważnego badania technicznego lub zakazać prowadzenia pojazdu w przypadku poważnych usterek.

Aktualny koszt przeprowadzenia badania technicznego podstawowego auta do 3,5 tony to 98 zł + 1 zł opłaty na CEPIK.

Firma Cartec posiada w swojej ofercie Czytnik informacji diagnostycznych do układu OBD II 24V dla ciężarówek.